World Match Racing Tour - Monsoon Cup Terengganu 2010

 
A few yachts at Monsoon Cup Terengganu 2010  --  Beberapa perahu layar (Yacht) yang bertanding di Monsoon Cup Terengganu 2010




Sebuah bot nelayan melalui kawasan ini, di belakangnya kelihatan sebuah yacht yang turut serta bertanding  (tapi waktu ni sessi latihan je kalau tak silap saya). Dengan berlatar belakangkan Bukit Besar dan Menara Felda.




Bot peronda di Ri-Yaz heritage



A teen manoeuvering a speed boat  --  Seorang remaja bermain bot laju. Ada beberapa orang yang sedang bermain bot laju di situ, saya turut merakamkan aksi mereka.




One of the participants in Monsoon Cup  --  Salah seorang peserta Monsoon Cup ini yang sedang ditemuramah



Interview session  --  Sessi temuramah peserta Monsoon Cup di atas




 
World Match Racing Tour banner




Beberapa shot yang sempat saya rakamkan pada hari pertama World Match Racing Tour - Monsoon Cup Terengganu 2010 berlangsung.  Saya pergi ke situ pun sekejap sahaja. Gambar-gambar ini bukan bertumpu kepada kapal-kapal layar sahaja tetapi juga beberapa moment yang ada di situ. (Actually hanya 2 keping je gambar kapal layar yang terlibat yang saya upload kan ni :D)

Monsoon Cup Terengganu 2010 ini berlangsung dari 30 Nov - 5 Dis , dan boleh diperhatikan dengan baik di Ri-Yaz Heritage Resort and Spa , Pulau Duyong, Kuala Terengganu, Terengganu. Saya bukan lah bersetuju sangat dengan Monsoon Cup ini kerana di sebaliknya juga berlaku banyak pembaziran dan seumpamanya, tetapi saya hanya merakamkan detik-detik yang berlaku di situ.


Ramai juga nampaknya yang berkunjung ke situ, dan masuk hanya percuma , tiada bayaran dikenakan .......  ini lah peluang anda untuk merayau-rayau dalam kawasan Ri-Yaz Heritage Resort & Spa tu ;)




Update 6 Disember 2010


Di bawah ini adalah beberapa gambar pada hari terakhir Monsoon Cup itu. Tidak banyak juga kerana saya sudah pergi lewat, ketika pertandingan sudah pun tamat huhu .......


3 kapal layar juara di Monsoon Cup 2010


Orang sedang maintenance layar yacht




My friend , Mr Harif Manaf posing beside the big screen




Photos, images, pictures, graphics and wallpapers , By : NeeZhom PhotoMalaya

Categories:

0 comments:

Post a Comment